<!–more–>Rozmaite gry terenowe są coraz bardziej popularne pośród mniejszych i większych firm. Ich właściciele dostrzegają bowiem spore zalety, które można odnieść po zorganizowaniu czegoś takiego. Przeprowadzona w odpowiedni sposób gra znacznie może wzmocnić relacje między pracownikami, a poza tym poszerzyć umiejętności i kompetencje tak bardzo przydatne na wielu stanowiskach.
<br>
Całkiem niedawno z ze sporym rozmachem zorganizowano przez znany farmaceutyczny koncern gra szkoleniowa dla pracowników, którą wielu uważa za największą w naszym kraju. Mieli bowiem okazję w niej uczestniczyć wszyscy bez wyjątku zatrudnieni, co dało w rezultacie blisko pięciuset uczestników. Dodatkowo całością opiekowało się 35 trenerów, którzy ponosili odpowiedzialność za zajęcia z poszczególnymi grupami.
<br>
Niewielką część z tego trenerskiego zespołu stanowili pracownicy ze szkoleniowej firmy, lecz większość kadra z koncernu farmaceutycznego. Zostali oni zaproszeni wcześniej do hotelu, w jakim miało się to wszystko odbyć, i odbyli tam krótkie szkolenie. Dzięki temu bez żadnego problemu dawali sobie radę z pracą z poszczególnymi grupami.
<br>
Jednym z ważniejszych trenerów był sam Prezes firmy, który w życiu prywatnym interesuje się alpinistyką. Zdecydował się on wykorzystać swoją pasję i zainteresowania do tego, żeby w oparciu o górską wyprawę dać innym uczestnikom dużo przydatnej wiedzy na temat kierowania zespołem ludzi, motywowania i rozwiązywania konfliktów. Było to nawiązanie do tematyki zespołowej pracy, tak ważnej w każdej firmie.
<br>
Podczas pobytu szkoleniowego uczestników podzielono na 25 teamów, jakie przez cały dzień zajmowały się wyznaczonym planem. Najważniejszą część wspomnianej gry stanowiły tak zwane społeczne eksperymenty, to znaczy niestandardowe, wymagające odpowiedniego podejścia zadania, w jakich członkowie drużyn powinni się wykazać dużą dawną zaufania i kreatywności.
<br>
Wszystkie eksperymenty były kończone przekazaniem drużynie tak zwanych kart, z którymi ta powinna się dokładnie zaznajomić. Podczas analizy kart w praktyce pracownicy oceniali swoje zachowania nawiązaniu do pięciu najważniejszych kompetencji, co dało im możliwość odniesienia się do pracy, którą codziennie wykonują.